AdWords - Annonsera på Google med oss


Behöver du hjälp med att annonsera på Google? Genom AdWords får du möjlighet att driva relevanta besökare till din sajt – i alla delar av köpcykeln. I rätt händer kan dina annonskampanjer på Google bli ett riktigt kraftfullt verktyg för ditt företags marknads- och säljavdelning.

Hör av dig till oss så hjälper vi dig att annonsera på Google – med riktigt vassa kampanjer som maximerar dina annonspengar.

Stolt vinnare av Nordens bäst presterande AdWords-konto 2016

Google anordnar regelbundet tävlingar som driver innovation och utveckling hos byråer. Under 2016 blev vi stolta vinnare av Nordens bäst presterande AdWords-konto i tävlingen ”Google Ready To Rock 2016”. Det är vi givetvis mycket glada över – och säger en del om vårt arbetssätt. Vi vill bygga konton av hög kvalitet, som driver och konverterar rätt besökare. Kort och gott vill vi förenkla flödet och kommunikationen mellan dig och din kund. Det arbetar vi för varje dag.

Certifierat – såklart.

Hos oss kan du vara säker på att dina kampanjer är i rätt händer. Våra medarbetare har flera års erfarenhet av att annonsera på Google, är certifierade och har också utbildat och kompetensutvecklat blivande SEM-specialister på företag och studenter på yrkeshögskolor. Vi gillar det vi gör och ger dig gärna insikt i hur vi arbetar med ditt konto. Det ser vi som en självklarhet.

Så fungerar det

Att annonsera på Google genom AdWords för med sig många fördelar. Med Googles sökmotor når du t.ex. 90 % av internetanvändarna – och dessutom ofta sent i köpcykeln när de söker efter det du har att erbjuda. Inom AdWords gränssnitt finns dock en mängd andra kampanjtyper, som når internetanvändare tidigare i köpcykeln. AdWords är nämligen bara ett samlingsnamn för den annonsplattform Google tillhandahåller – som i sin tur innehåller flera kampanjtyper.

Om sökkampanjer på AdWords

Den allra vanligaste kampanjtypen är s.k. sökkampamper, vilket är också den kampanjtyp de flesta i folkmun känner till. Med hjälp av sökkampanjer på AdWords tävlar du vid varje sökning om en köpt annonsplats högst upp på sidan, för de söktermer du vill synas på. Du sätter en maxbudget per månad och ett maxbud per sökord, och betalar bara när någon klickar på din annons. Om du har byggt ett riktigt kvalitativt annonskonto och optimerar dina kampanjer väl har du större chans att synas högst upp oftare till en lägre kostnad, eftersom Google tar hänsyn till kvalitet lika mycket som pengar. Kvalitet lönar sig alltså. Utöver detta kan du genom AdWords också skapa s.k. Shopping-kampanjer, vilket innebär att du annonserar med bildannonser direkt i Googles sökresultat. Perfekt om du t.ex. driver en e-handel.

Nå besökare tidigare i köpcykeln genom display

Visst vill fånga de som aktivt söker efter det du erbjuder, men för att öka möjligheten till att fler gör det i framtiden OCH för att få ut ditt varumärke tillhandahåller AdWords fler smarta kampanjtyper. Utöver traditionella sökkampanjer kan du t.ex. skapa bannerannonser i Googles displaynätverk, vilket innebär att du når användare alltifrån när de läser sin G-mail, till när de besöker sina favoritwebbplatser eller kanske tittar på en YouTube-video.

Och remarketing – givetvis.

Sedan finns ju givetvis Remarketing, också kallat Retargeting – som innebär att du når tidigare webbplatsbesökare igen. Här är inställningsmöjligheterna enorma, för att du på ett snyggt sätt ska locka in besökarna till din webbplats igen snarare än att irritera. Detta går att göra med såväl text, bild som rörligt material.

Varmt välkommen att höra av dig till oss på Double Group – så ser vi till att hitta och bygga de AdWords-kampanjer som tillför rätt affärsnytta för er.





Kontakta oss!





Referenser Adwords






Vi hjälper dig!



Matilda Lundin

Projektledare & marknadsförare

Stina Rosenqvist

Projektledare & marknadsförare

Miranda Strand

Kampanjspecialist

Victoria Särnbäck

Digital marknadsförare