Rätt Facebook-annonser till rätt publik


Facebook är möjligheternas plattform. Med mångårig erfarenhet och spetskompetens inom Facebook-annonsering hjälper vi dig att kanalisera och förverkliga dem!

Så arbetar vi med Facebook-annonser

Som garanterat största sociala plattform sett till antalet användare blir Facebook ofta ett givet val att annonsera på. Här finns (nästan) garanterat din målmarknad - frågan är HUR du ska nå ut och fånga uppmärksamheten hos denna i flödet. Det är här vi kommer in i bilden mer vår expertis! När vi skapar Facebook-annonser arbetar vi alltid efter ett strukturerat flöde. Bland annat… 

  • Analyserar vi rätt målmarknad

  • Skapar tekniskt uppsatta målgrupper utifrån dessa

  • Formulerar smart copy och grafik som fångar blicken i flödet

  • Identifierar rätt CTA:s som lockar besökarna in till din webbplats och till avslut. 

Självklart ser vi till att allt är spårbart på webbplatsen och rapporterar därefter vad dina annonspengar resulterat i. Under den pågående kampanjperioden ser vi också till att de bättre presterande målgrupperna och annonserna får mer av annonsbudgeten, formulerar om och reviderar. Det är vad vi kallar riktigt vass Facebook-optimering!

Varför marknadsföring på Facebook?

Facebook som annonsplattform säljer nästan sig själv i och med dess stora användarantal, men det är faktiskt informationen OM användarna som gör Facebook till ett av de mest träffsäkra valen. Här finns oerhört detaljerad målgruppsdata som vi som annonsörer kan ta del av för att skapa riktigt smarta kampanjer – som ger utdelning. Kombinera detta med flera olika annonsformat som ständigt uppdateras. It’s a winner!

Kopplar vi dessutom på Facebook-pixeln på din webbplats kan vi snabbt få information om vilka dina webbplatsbesökare är – och återannonsera mot exakt dessa eller mot de som liknar dina besökare, för att skala upp och få större räckvidd.

Detta utmärker vår Facebook-annonsering

Genom åren har vi märkt att en liten insats – med en stor tanke bakom – ofta är det som gör skillnad. En bild, en smart formulerad mening, en strategiskt placerad knapp på landningssidan kan vara DET som ger den stora virala spridningen, och det är DET vi vill åt. Vårt arbetssätt karaktäriseras därför lika mycket av kreativt tänkande som av teknisk kompetens. Hos oss på Double Group får du tillgång till medarbetare med ett banbrytande nytänk, fortfarande förankrat med djup teknisk kunskap och mångårig erfarenhet av vad som fungerar och inte fungerar.

Det stora arbetet börjar INNAN, och vi involverar gärna dig i denna kreativa process. För att du troligen kan ditt företag och din målmarknad bäst, men behöver en annan infallsvinkel och kompetens kring hur vi kan fånga dem.

80 % of the outcome come from 20 % of the causes … 

När är Facebook-annonsering rätt?

Facebook liknas ibland med vårt digitala vardagsrum, och visst är vi många som känner vi igen oss i liknelsen? Det är inte hit vi går för att direkt genomföra ett köp, utan vi håller kontakten, inspireras och håller oss informerade om vad som händer i omvärlden och i våra vänner och bekantas liv.

För att passa in i denna plattform är det därför viktigt att ha rätt tonalitet OCH agenda med annonseringen. Du kanske inte alltid för vidare besökarna till ett direkt köp, men till nästa steg i köpresan där du kan bearbeta dem vidare.





Kontakta oss!









Vi hjälper dig!



Stina Rosenqvist

Projektledare & marknadsförare

Matilda Lundin

Projektledare & marknadsförare

Miranda Strand

Kampanjspecialist

Erika Zakariasson

Digital grafisk formgivare