YouTube-annonsering med Double Group


Rörlig media engagerar. Och YouTube-annonsering är ett fantastiskt verktyg för att nå ut till fler med din video! Hör av dig till oss, så hjälper vi dig att få större räckvidd.

Så fungerar YouTube-annonsering

Har du en video att lägga upp på YouTube? Perfekt! Saknar du en video? Inga problem, vi hjälper dig att fixa en genom vårt nätverk av professionella filmare och klippare. Lägg till flera duktiga kampanjspecialister med många års erfarenhet av YouTube-annonsering. Ta-da – vi har receptet för en lyckad YouTube-kampanj!

Men hur fungerar det i praktiken? YouTube-annonsering kan gå till på flera olika sätt. Det vanliga är att du syns med din video som ett reklamklipp innan, inuti eller efter en annan video. Självklart segmenterat efter rätt typ av innehåll och målgrupp. Du kan också synas med bildbanners eller textannonser på YouTube, på eller vid sidan om olika videoklipp. Ett perfekt insteg i denna rörliga värld.

Läs gärna mer om vägen till en lyckad kampanj här.

När och varför ska jag annonsera på YouTube?

YouTube-annonsering kan vara fördelaktigt – och mycket kraftfullt – i flera fall. Några kampanjmål kan vara att du vill få ökad räckvidd och varumärkesigenkänning, att attrahera nya medarbetare eller få fler att överväga att köpa din produkt/tjänst.

Anledningen till att du bör annonsera ut din video på YouTube (istället för att bara publicera den på din kanal) är att du når ut till väsentligt fler. YouTube är en del av Googles annonsnätverk och därför ges enormt generösa möjligheter till att styra och målgruppsanpassa till vilka din video kommer visas för.

Vid användning av det populära formatet TrueView InStream betalar du också först när någon har sett din video i 30 sekunder. Du har alltså möjlighet till trettio gyllene sekunder – som kan få folk till avslut innan din annonsbudget kickat igång!

Vi hjälper dig att annonsera på YouTube

En vanlig missuppfattning är att video är krångligt, jobbigt och svårt. Den myten vill vi slå hål på. På YouTube är användarna förlåtande – här behöver inte innehållet var TV-reklams-perfekt. Tvärtom!

Varmt välkommen till oss på Double Group, så ser vi över och förverkligar möjligheterna för er!





Kontakta oss!









Vi hjälper dig!



Matilda Lundin

Projektledare & marknadsförare

Stina Rosenqvist

Projektledare & marknadsförare

Oscar Felldin

Front-End Designer

Victoria Särnbäck

Digital marknadsförare